Handmade-ul a devenit o parte din viața ta?
Ce faci când te regăsești în situația că hobby-ul tău a generat cam multe ”rezultate” (produse handmade) ? Poți să începi să le dărui prietenilor și rudelor, dacă nu ai făcut-o până acum, sau, de ce nu, să le vinzi?! Indiferent dacă ai planificat sau nu o activitate comercială de la bun început, acesta e soluția pentru a elibera loc pentru creațiile noi și totodată o sursă reală de venit.
Vindem online sau offline?
Vânzarea produselor handmade într-o locație fizică este destul de tentantă. Un simplu contact al clientului potențial cu produsul ține locul la sute de cuvinte scrise și imagini digitalizate. Totuși aceasta implică cheltuieli (de ordinul sutelor de euro), care nu se îndreptățesc dacă nu avem un volum mare de vânzări. În acest context recomandăm târgurile și expozițiile ca o oportunitate ce nu trebuie ratată. Ele permit interacțiunea cu un număr mare de oameni într-o perioadă relativ scurtă de timp. Ar mai fi și vânzarea în regim de consignație, dar de cele mai multe ori vi se va cere o factură, respectiv trebuie să aveți cel puțin un PFA. Nu dezvoltăm mai mult acest subiect, deoarece vom face referire mai mult la vânzările online. Dacă aveți însă sugestii, le puteți lăsa în comentarii sau pe facebook.
Site personal, profil pe portal de vânzări sau pagină de facebook (instagram)?
Răspunsul e cel puțin 2 din 3! Asta deoarece site-ul personal e cel mai complicat de creat și administrat.
Site-ul personal îți dă posibilități aproape nelimitate, dar implică niște costuri și necesită abilități de administrare. Dacă știi vreun CMS, atunci te costă vreo 25-30 de euro pe an. Îți cumperi un host, un domeniu (evident că .ro este mai scump), creezi un site pe wordpress, alegi o temă grafică, instalezi woocommerce și poți începe. Dar pentru ca site-ul să arate și să funcționeze așa cum vrei tu, o să fie necesare multe zile de muncă sau o anumită sumă de bani. Iar pentru a fi în top pe motoarele de căutare va fi necesară o optimizare continuă a conținutului. Ai putea apela la Adwords, unde contra unui cost de exemplu de 1 leu/zi, poți obține vreo 100 de afișări și 5-10 vizite pe site.
Un profil pe breslo, crafty, etsy sau altă platformă online este de asemenea oportună. Dar pe lângă niște vizitatori ai magazinului virtual, acolo veți avea și o multitudine de concurenți. Unele platforme percep taxe lunare, altele comisioane din vânzări. Totuși puteți găsi și platforme gratuite, dar nu contați pe un impact mare în acest caz. Site-urile ce percep taxe, de regulă, apar în prima pagină a motoarelor de căutare, iar dacă produsele voastre apar acolo, acesta vă asigură și vizualizări ale produselor. Din păcate în multe cazuri nu veți putea plasa linkuri în descriere care să ducă spre site-ul vostru sau pagină de facebook, youtube, pinterest.
Vindem pe facebook?
Pagina pe rețele de socializare este obligatorie zic eu, deoarece acolo e cel mai ușor să te faci văzut. Evident că nu trebuie confundate vizualizările cu vânzările, dar cel puțin la nivel de imagine și promovare, este o soluție foarte bună. În acest scop poți organiza concursuri, sondaje, îți poți alege publicul țintă și poți evalua impactul în cifre reale. Mai nou pe facebook a fost lansat Marketplace, care vrea să înlocuiască site-urile de gen Olx. Puteți încerca să listați produsele acolo, mai ales că e gratis. Plus la asta, pe pagina de facebook, pe lângă postările obișnuite mai poți posta și Produse. Acolo ai și câmp pentru descriere, preț, iar în meniul din dreapta paginii, la rubrica Magazin, se vor regăsi toate produsele tale.
Sper că informația a fost utilă!